Tuesday , November 19 2019
Home / israel / An assistant broadcaster from Saudi will launch a video challenge to Netflix

An assistant broadcaster from Saudi will launch a video challenge to Netflix



The largest Mid-East broadcaster broadens its video streaming service in an application to & # 39; Competition with Netflix in the Arab world when the Saudi government maintains its & # 39; Use of media assets in regional power chairs, according to people who provided information on the plans.

The move by Saudi based Saudi MBC Group is part of Riyadh's attempts to pay global propaganda wars against Iran and Qatar's campaigns.

Media funds, from satellite news to football rights, have been a powerful power force for governments, including the United Arab Emirates, Albanian Saudi, since the division was re-ordered from the Arab rebellion in 2011.

The former director of Hulu, Johannes Larcher, will be hosting MBC, to expand the digital and expanded video service, called Shahid, with plans to develop new Arabic content, the people said.

A new production house that was launched at MBC, MBC Studios, works on new films and shows to provide food for the video service, to add the people to it, including historical biopics Arab leaders and drama stories 1,001 nightsNext Post MBC also plans to buy content from the rest of the world.

The challenge posed in the regional leadership of Netflix can come as the Prince does; Crown, Mohammed bin Salman, appeared with those killed by journalist Jamal Khashoggi, and was blamed for him.

After a request from the Saudi government, Netflix added a piece of a recent comedy series Patriot Act by Hasan Minhaj, which was essential to Prince Mohammed after Khashoggi's event, restoring concerns about freedom of expression.

The government has put forward 11 Saudes for a Khashoggi lawsuit and refused Prince Mohammed to be involved.

MBC, which reaches 140m satellite and online viewers in the department, Most government-owned majority last year after shakedown against their corruption. was praised as a princess and crown in November 2017. One of the hundreds of principles and crowds were held at the Ritz-Carlton Hotel which was chaired by MBC , Waleed al-Ibrahim, whose company kept 40 per cent in a & # 39; company and designated regulatory control, but the remaining installments were transferred to a sub-agency of finance ministry.

The MBC, which was established in 1991, is traditionally run at a military rank from government control, and shows more Saudi television programs of Saudi state television, although it is within content boundaries "friendly to your family".

"The internal standards that apply to an on-screen TV will be inserted into the foundations of Shahid," said one of the people.

Saudi Arabia has been using financial warfare in the Arab media to shape political debate in the large area, where Riyadh and its neighbor Abu Dhabi have oppose Iran and They are hindering trade on Qatar to support political Islam, Network Al Jazeera.

Saudi Research and Marketing Group, a family-owned publishers of King Salman, Saudi maker, has announced that Bloomberg, known as Bloomberg Asharq, will be launching a news channel, although considering future growth from Khashog was killed.

Nabeel al-Khatib, project manager for Bloomberg Asharq, was the week announced as a general director of the MBC sister station, Al Arabiya news channel. He replaced Turki al-Dakhil, an advisor to Prince Mohammed, in senior management of the network.

MBC is hoping that its high quality in Arabian TV entertainment will help it capture Netflix and reduce other on-demand streaming services such as Starz Play, Wavo and Amazon.

Last year, Shahid's video service was 72m users, which included 600,000 subscribers to their main service.

Netflix has grown rapidly in the Middle East, with the highest of 1.7 million paid throughout the Arab world, according to Simon Murray, a leading analyst of Digital TV Research, based consulting in the United Kingdom.

"There's a lot of competition already in the Arab world, but Netflix stands very much – largely for its international appeal and original content," said Mr Murray.

Saudi investors have also set up a Farsi language journalist, Iran International, in London for Iran's audience service.

Iranian officials believe that the channel has been assisted by the Saudi government and as a machine in the & # 39; a growing regional media war. Spokesman for Iran International refused any state funding.

An additional statement by Andrew of England and Cynthia O Murchu in London


Source link