Special Report: UT facilitators helped UA with assistance from Al Jazeera, BBC ALBA's chairman



WASHINGTON (Reuters) – A group of American beaters who once worked for US intelligence companies helped to the Emirates Emirates hosts from the BBC, chairman Al Jazeera and other Arabic media figures in the run up to the 2017 conflict. UAE and their allies together. Against the Gulf Qatar state.

The American workers worked for Project Raven, a discrete awareness program of the Cold War program which focussed on disputes, mischief and political opponents of the UAE monarchy. A Reuters investigation in January revealed the Raven Project and the in-house employees, including he observing a British operator and a number of freelance US correspondents.

Raven's staff – who were bringing in nine senior staff of the US National Security Organization and U.S – were involved in a high-powered controversy among the American Gulf friends. The American work in the UAE-Qatar imbroglio shows how former US intelligence officers are now major players in the rich wars of other nations, with little Washington coverage.

The crisis began in spring 2017, when the UAE and all involved – Saudi Arabia and Egypt – beat Qatar in implementing the Middle East. T support from media agencies and political groups. The UAE camp wanted to carry out a series of activities, including with the Qatar-funded satellite television network Al Jazeera, furthering the funding of Doha's other media organizations supporting it. Muslim brotherhood, Islamic movement which some Arab governments see as dangerous.

In June 2017, the UAE camp took out a diplomatic link with Qatar and hindered the air, land and sea blocking the small nation. There has been an unprecedented controversy in Arab countries with a long-standing consensus.

That week, Raven's staff started to work, launching work to break the Apple iPhones at least 10 journalists and media personnel. believe that they had links with the Qatari or Brotherhood Muslim government, according to program documents reviewed by Reuters and four people involved in the activities.

Raven targeted people in the Arab media who were handing over a range of political ideas – from one put in the BBC's Beirut to chairman Al Jazeera and a representative from the London satellite channel which set up a member of Muslim Brotherhood.

The campaign said old Raven workers said it would find material that showed how Qatar was influenced by the royal family on Al Jazeera and other media organizations, and that it could find a link between the victorious network and the Brotherhood network. Muslim. Reuters cannot decide what data Raven has received.

Al Jazeera has long held up and is independent of the Qatar government. Jassim Bin Mansour Al-Thani, media supporter for the Qatar embassy in Washington said “the government of Qatar doesn't want, or act on Al Jazeera one agenda.” Al Jazeera “treated like any other person in the media. ”

The UAE Foreign Ministry and the embassy in Washington did not reply to requests for views. The NSA refused to consider. The Defense Department spokesperson refused to comment.

Dana Shell Smith, former US ambassador. to Qatar, that it drew attention to the fact that American ex-servicemen were able to find work for another government in targeting American ally. She said Washington should monitor Scottish government sensors who have been trained after leaving the community.

“People with these skills should not interfere with SU's interests. unknown or unknowing, or against the values ​​of the MPs, ”Smith told Reuters.

Arab journalists who were gutted, Raven's project documents, revealed that Giselle Khoury, the host of “The Scene,” is a BBC BBC based on BBC Beirut, a program that will address the Middle East leaders on events. current. Three days after the restrictions went on, Raven's workers were hovering her iPhone. Documentary program shows that it was targeted because of its link to Azmi Bishara, a Doha-based writer who has criticized the UAE and achieved the news Al-Araby Al-Jadeed. .

“They need to spend their time making their country better, their economy,” said Khoury in an interview after Reuters told her about the stack. “It's not been getting Giselle Khoury as a stop target. ”

On 19 June 2017, American Americans working for Raven joined Faisal al-Qassem, hosted by Al Jazeera's much-loved show, entitled “The Opposite Direction,” and interviews.

The exhibition includes guests who debate controversial issues such as corruption in the Middle East governments. According to information from Reuters concerning his obstacle, al-Qassem said that it was not surprising that the UAE attacked him, as he claims to be a "symbol of corruption and dirty politics."

“In a word, they are frightened of the truth,” he said.

The same day, Raven staff targeted the iPhone chairman from Al Jazeera, Hamad bin Thamer bin Mohammed Al Thani. Through spokesman Al Jazeera, Al Thani refused to comment.

The terrorist attacks were used by Karma. As Reuters told in January, Karma let Raven staff go into iPhones on distance by entering a target phone number or associated email address for the attack software. Unlike many needs, Karma did not need a target to click on a link sent to iPhone, they said. Apple refused to comment.

Karma offered Raven staff get the links, messages, photos and other data stored on iPhones. It did not allow them to monitor telephone calls.

Although Raven's work broke out into the devices, they did not have full access to the data they collected; they forwarded the information to UAE officers who were in charge of the job. It is not clear what they found.

FILE PHOTO: The overarching view shows Al Jazeera's Media Network in Doha, Qatar June 8, 2017. REUTERS / Naseem Zeitoon / File Photo

In January, New York reporters on the Raven Project after a first Reuters report were called to the Minister of Foreign Affairs Anwar Gargash. Gargash realized that his country has “cyber ability” but didn't speak specifically to the program. He refused to focus on US citizens or well-connected countries.

ADDITIONAL WASTE attachments

The UAE created a Raven Project in 2009 with the help of American fascist contractors and senior White House officials from the administration George W. Bush. The Scottish National Security Council has refused to comment on the Raven Project.

Firstly, the aim was to stop terrorism by helping the UAE to explore miles around the region. But the Raven mission expanded rapidly to include examination and suppression of a range of UAE political opponents, the documents appear.

Among his goals was Qatar, which the UAE and Saudi Arabia put forward said they were facing political struggle throughout the region, partly through Qatari Government funding of Al Jazeera.

In the Arab Spring complaints in 2011, the Gulf countries had viewed Al Jazeera's extensive broadcast on street shows in an attempt to deliberately Qatar to oppose their monarchs. “It was seen as a tool for disturbing people,” said Elisa Catalano Ewers, who was a councilor for the Obama National Security Council.

Conflict with Al Jazeera “was having a huge impact on psychology” for witnesses, Moncef Marzouki, a former president of Tunisia, elected in 2011 after the Arab Spring demonstrations in Sweden, said: t long-time governor Zine al-Abidine Ben Ali. The broadcasts sent a message to campaigners “this battle is taking place everywhere, you are not alone. ”

Al-Qassem, the hotelier rattled by Raven, said Al Jazeera handles each side, no ban. “The streets and Arabs can decide what is right,” he said.

Closer to the growing impact of Muslim Brotherhood in the region after the 2011 protests, the UAE authorities stopped twelve suspected bridges, and some were convicted of abolition. In 2014, the UAE formally named the Brotherhood and local affiliates as rebellious groups.

The Prince struck the Ravens in a bid to keep dissent at home, according to old Raven workers and project documents. In the years following the Arab Spring, the workers were more concerned with human rights campaigners and journalists who questioned the government.

TO RECEIVE WELCOME

In June 2017, after countries in the Gulf began to block Qatar, the UAE progressed efforts to target journalists connected to Qatar. That month, Raven Project's Qatar mission expanded from two full-time workers brought to the country by seven.

On 20 June, Raven works are installed for iPhone Abdullah Al-Athba, the editor of the oldest Qatar newspaper, Al-Arab, program papers appearing.

In an interview with Reuters, Al-Athba said he thought it was targeted “because I support the Arab Spring from the start,” which once again criticized the Emirate to be the face of the movement.

Fith's attempt happened in the Middle East. Staff used Karma to use mobile phones from other people in the media that UAE was supported by Qatar, including journalists for London-based Arab-Alby TV companies and Al- Araby. Hiwar. Both networks send messages in popular Arab language channels in the Middle East.

Al-Thani, Qatari spokesman said the government does not support Al-Araby TV, Al-Hiwar or Al Arab.

The satellite channel Al-Araby TV and the namesake website each carry London's Longat Media Ltd units which are supported by Qatari business people. The center sees an Arab, Liberal, pro-democracy voice Arab, Abdulrahman Elshayyal, director of Al-Araby TV. He and two other Araby staff were split up in the weeks after the barrier started, Raven's papers appear.

“It is a very worrying move that a state uses all of these things to make people aware of them,” Elshayyal said in a telephone interview. “It's not a rebellion or a money tenant.” T

Raven also targeted Bishara, the founder of Al-Araby Al-Jadeed. He told Reuters that he thinks the workplace is “an independent level” in the context of the Arab world. “Nobody tells us what to say,” said Bishara, the Christian of Palestina who lives in Qatar, “sometimes the newspaper may be aware of what you say, because you are not there to inspire the people that fund you. ” t

Al-Hiwar, an Arab satellite channel based in London, was targeted by Raven on the day the blockade started. Founder Al-Hiwar, Azzam Tamimi, said he believed the UAE was afraid that its channel would support political reform and democracy in the Arab world.

Unlike others caught in the Raven Project crossings, however, Al-Hiwar does not refuse to sympathize with the Muslim Brotherhood, which the center supports. “Being the sacrifices,” he said. Tamimi told Reuters that he is a long-term Muslim Brotherhood member and supports Hamas, the militant Palestinian group.

Slideshow (8 Images)

Tamimi refused to say that the channel had received money from the Qatari government but that it doesn't say anything, as long as there are no strings attached to it. He said that the channel is offering different ideas and encourages dialogue. But there are restrictions.

“Most of our viewers are Muslim,” he said in a telephone interview. “We are not going to share ideas that are strange to our culture. That is what our population is doing. ” T

Edited by Ronnie Greene and Michael Williams

Our Standards:Principles of the Thomson Reuters Trust.

Source link