TNA received an extra 20 hours of money in the other newspapers, questioning hear



[ad_1]

The oldest ISPA, Mzwanele Manyi, stands for a State Admissions Commission. Photograph: Dimpho Maja African News Agency (ANA)

JOHANNESBURG – The new era received more in government advertising costs compared to other media houses, against Mzwanele's evidence "Jimmy" Manyi did not get the newspaper but just five percent of the budget.

The commander of State arrest commission warnings, Advocate Vincent Maleka, made detailed evidence of the Monday commission and broke the news for newspaper advertising.

There were many comparisons between the TNA with the SABC and Ads24, the Media24 group armies.

Much from the total R194 million budget 2011/2012, the SABC received R68 million, and then Ads24 that reached almost R18 million, Avusa (now Tiso Blackstar) R11 million, received an eTV TV channel R8 million eTV, and TNA get R8 million.

TNA under the age of five per cent of the advertising budget said, Manyi said.

Maleka said that the comparison between the media houses was not well established and Adspend24 included many publications such as City Press newspaper.

"If you were to confirm which City news was received through the government's revenue, you will not look at the entire company with Naspers's property, you will only look to City City, right? " he asked a lot.

He responded and said City Press was able to get a & # 39; Most of the money at Media24.

"Mr Manyi Bills the correct accounts. The money paid by City Press R199 323.00 is the following. These are your GCIS figures … we know that tweed City-based has been established long ago by 2011/2012 … compared with what TNA was going to earn on that year. TNA received 20 times more from the business of the government. We now know from your evidence that the TNA R8.7m won from the GCIS. Right? "

Manyi replied, but they added that Maleka compares "apples to sin" because City Press was a weekly newspaper, and TNA was the daily announcement.

This made Maleka move on to compare TNA with other daily papers.

"You're trying to run away from a paper with a paper comparison. Look at the other daily newspapers. Tell the chairman of the Daily Sun [Media24 newspaper] which you said was the largest distribution … it won R8 778. The daily news received R183 000 long and the Star got R97 000. "

Many looked misleading, and said that Maleka was in a position; "mechanical approach".

He said there was "a little bit more progressive" in deciding where government advertising should go, as determined by the GCIS system called Telmar.

Maleka said: "The Chairman, Manyi of these figures proved to you that TNA was only receiving four to five out of the government budget … when We try to examine the figures that we want, this is a technical exercise. The place to create these figures if you do not want us to check them closely on a more detailed analysis base? "

"These are newspapers with an estimated circulation that has been around for many years. TNA, in the first year of business, got more than R8 million. He walked right?"

The mogul answered uniquely mediated: "Yes".

He said there was nothing new to that because people included "new things" in the TNA format, which said it was different and "not to -may wrong "for justice.

Deputy President, Commissioner of the Commission, Raymond Zondo then said that he told him he had a case with an article by TNA, who was deceived by defaults after Zondo interview one of the journalists.

Zondo stated that Nathi Ncube, a spokesman and speaker, had recorded the entire interview and offered the registration to TNA to correct their article.

Many gave it a strange response and they were blamed on other media houses.

It seemed that he did not understand what Zondo said, and that he stopped in other newspapers, saying, "This is the kind of South Africa we are. ; settle my case ".

The old government secretary doctor said that ANN7 and TNA, who bought it through the sale of retailers, were "punished by the current media" to be sympathetic to the government.

He said he had overwhelmed his business to save jobs.

"At least 500 people are unemployed for something that could be banned. If someone had a problem with Manyi or Guptas, it could be handled, but they should not The business was to be protected. He provided another choice in the media scene and employs many young people, and especially black. This was a shame that he lost business. "

A "hate hat" started against TNA and ANN7 in 2017 after two media reporting centers were convicted by the National Finance Department, many said.

A "whole cabin" of large-scale large-scale houses in the country led to the statement against the TNA.

"This is the middle of all designed to kill another view and to remit mediation of the mainstream."

In 2017, Lodidox gained much of the N7 for R300 million and the New Age for R150 million from the Guptas through the sale of retailers.

The companies were demolished this year after a decline declined largely on government advertising and unpaid staff.

* Get the IOL's main stories through WhatsApp by sending your name to 0745573535.

African News Agency (ANA)

[ad_2]
Source link